psykologen

Alla inlägg den 31 oktober 2008

Av Psykologen - 31 oktober 2008 11:50

 

Idag gick jag upp sedan lagade jag mat sedan gick jag ut.


Eller:


Sydamerikansk afton med P! P har som den trogne läsaren räknat ut en fäbless för andra kulturer, framför allt om den är sammankopplad med den latinska språkgrenen (latinska? italiska? språkträdet? språkkvisten? frökapseln?). P skickar följande inköpslista eftersom jag tagit på mig uppgiften att handla hem det som saknas:


1 grillad kyckling

1 kruka koriander

1 kruka mynta

2 avocadosar

2 lime

Ramlösa neutral

Alkohol-Rom (gärna ljus)

Om du har tid och ork: Din chokladmousse


Kan tänkas har P tänkt blanda mojitos till oss ikväll. Väl på Systemet insåg jag att jag glömt ta med post it-lappen med vintips. Jag tyckte mig minnas ordet shiraz vilket inte hjälpte överhuvud taget eftersom det visade sig finnas styvt en miljon shiraz-viner. I ett anfall av ångestförsvar (allmänt känt som ”strategi vid valmöjligheter”) ignorerade jag därför helt ordet shiraz och köpte två chilenska viner. Det ena var ekologiskt odlat med ”smak av gräs” vilket jag fann som en omåttligt lustig kombination som måste undersökas.


Tanken på chokladmoussen oroar mig något eftersom min mousse vid båda de senaste tillfällena helt utan logiskt förklaring klumpat sig. Märkvärdigt..


Ah! Jag köpte också baristamjölk eftersom jag aldrig gör kaffe utan alltid dricker kaffe latte hemma från espressomaskinen jag fick som gratispremie av en bokklubb och mejerierna inte varit dummare nog att hoppa på trenden och hälla mjölken i en ny förpackning med ett namn som får köparen att känna sig lite viktig och rätt cool. Är det nu jag blir en ”kaffe latte-mamma”*?




*mamma som ojar sig över det besvärliga moderskapet samtidigt som hon projicerar en glättigt trendig livsstil som går stick i stäv med nämnda vedermödor.


(Snart kommer L att börja plocka ut royalties för att jag envisas med att använda begrepp som hon myntat)


(hehe mynta : mojito!)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards