Direktlänk till inlägg 3 november 2008
Det som inträffade i lördagskväll/söndagsmorse var ett fenomen som är på väg att komplettera fylle-smset, nämligen fylle-blogginlägget. Varför pinsamma sig med en eller ett par telefonkontakter när man kan lägga ut en text på nätet och göra bort sig inför samtliga sina trogna besökare liksom.
Dagen efter uppstår följande dilemma:
1. Hm.. vad skrev jag egentligen igår på bloggen?
2. Någon bekant hör av sig och undrar hur jag mår och vad jag egentligen skrev om på bloggen.
3. Jag läser bloggen.
4. Jag funderar på huruvida jag borde radera inlägget och därmed bli upptäckt som något så fruktansvärt som en inläggsraderare (en av bloggarens 7 dödssynder) av dem som redan hunnit läsa inlägget.
5. Jag imponeras över hur välformulerat inlägget är och låter det vara kvar.
Jag får helt enkelt ta mitt ansvar och försöka låta bli datorn nästa gång jag kommer hem mitt i tequilaruset (den där sista som ska sätta pricken över kvällens i). Trots allt är det ju ett friskhetstecken till läsarna eftersom det betyder att jag kommit hem, ensam, och vid minna sinnens fulla bruk (<--- ordvits).
Perhaps you will always be my parallell line forever one step and an infinity away and perhaps no one will ever know me like you After all we are the same but sometimes two people can have an undeniable connection everything in common a...
Jag delar den här videon idag eftersom det här är något jag hade behövt få höra få många år sedan, då när jag var den andra kvinnan och min kärleksaffär med en upptagen man brutalt tog slut, i princip över en natt, och lämnade mig i en avgrund av sor...
Många gånger har jag tänkt att den relationen jag upplevde med mannen från andra sidan bergen var ett missbruk. Att den intensiva närheten blev en drog och att jag därför måste värja mig emot den för alltid. Därför att den annars sipprar upp i mellan...
The real cause of suffering is the reaction of the mind; the reaction is repeated moment after moment, intensifying with each repetition, and developing into craving or aversion. This is what in his first sermon the Buddha called tanha, literally "...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | ||||||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |||
17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | |||
24 | 25 |
26 | 27 |
28 |
29 | 30 | |||
|