psykologen

Alla inlägg den 19 november 2008

Av Psykologen - 19 november 2008 19:27


Livet är öar av extas i en ocean av leda och när man uppnått trettioårsåldern ser man sällan land.


Det där är ett av mina favoritcitat ur Tärningsspelaren av Luke Rhinehart. Jag hann bara läsa 78 sidor innan sommarens bokorgie avbröts av diverse, men jag fann den mycket underhållande. Säkert delvis tack vare att huvudpersonen är psykoterapeut och boken driver ganska hårt med psykologyrket. Citatet är en sådan svart cynisk mening jag sitter och kluckar gott åt i mina svarta cyniska stunder. Jag tror att jag gillar den här typen av humor så mycket eftersom livet helt enkelt blir lite lättare att leva med om någon då och då konstaterar att det är skit men med glimten i ögat för en gnutta hopp om motsatsen. Dessutom är skönt när någon slutar upp en ögonblick med att låtsas vara så jävla lycklig hela tiden fast de egentligen inte är det och helt ogenerat och irrationellt vänder sin frustration mot livet självt. Vem behöver Gud när det finns Cynism?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards