psykologen

Alla inlägg den 9 november 2008

Av Psykologen - 9 november 2008 23:45

 

Ett uppbrott sker, tårar svider och sorg bränner hål i magen. Stora frågor trummar mot ett fönster som inte går att täcka över. Ett fönster utanför vilket livet rusar förbi med berättelser om vad som inte blev, av vad som andra har, av det som kanske aldrig kommer ske. En skiva glas där spegelbilden bara skymtar svagt i mörker, en skugga av ett ansikte fängslat på fel sida, stirrande ut mot friheten från maktlöshetens rum.


Jag tänker mig att det blir värre med åren, att det blir svårare för varje gång, att förlusten klöser djupare och hårdare. Det gör mig lättad att det inte är jag, att det inte är någon jag har älskat, att smärtan inte är min den här gången. Men det gör också mig rädd. Rädd att börja om igen, att väva nya band bara för att se dem repas upp i trådar som slits av en efter en i tysta skrik av vånda. Jag har det ganska bra. Ingen att vänta på i ovisshet, ingen rygg som inte vill tala, ingen tom sida i sängen där någon borde ligga, inga hårda ord i vredesmod, ingen hjärtats kamp med skulden, ingen oro över vad som inte sagts, inga missförstånd, ingen förtvivlan över omöjliga avgrunder. Ingen utsträckt hand som slås undan. Inga bedjande ögon som inte vet var de ska vända sig i stället.


Det enda jag vet är hur det känns när det blir fel. Det räcker nu. Jag har tillräckligt. Ge mig en annan känsla att tro på. Snälla..



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Skapa flashcards