psykologen

Alla inlägg den 23 december 2008

Av Psykologen - 23 december 2008 23:21


Det händer väl alla att man råkar hitta något hos någon annan som man känner igen från sig själv. En bild som man själv har på väggen, ett citat man själv har på en lapp i plånboken, en låt man just lyssnat på eller varför inte en tanke man själv just tänkt. Men hur många gånger kan det hända innan det inte längre kan räknas som en slump?


Man kan bli vidskeplig för mindre.. eller en tok(s)Tolle för den delen..


Nu får det var nog för idag. I morrn är jag inte här så God Jul tilleralla och allt det där.

Av Psykologen - 23 december 2008 22:32


Sköjigt!


Men vad är det med den här myten om att man blir snäll av att få pepparkakor (se även kommentar nedan där någon försöker försnälla mig med en pepparkaka)? Har jag missat nåt eller? Är det nån svensk folksaga inblandad? Har Viktor Rydberg något med saken att göra? Jag får det inte att gå ihop.. jag menar.. om alla blev snälla av pepparkakor, vad är det då för vits för tomten att FRÅGA om det finns några snälla barn?

Av Psykologen - 23 december 2008 22:16


Kollegan:

-Man underskattar dig för du är så lugn jämt.


Jag vet!


Det är mitt hemliga vapen! Jag är tranquility-woman! Lugnet själv! Under den blida ytan döljer sig oanade förmågor! Akten eder, folk se upp!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards