psykologen

Alla inlägg den 15 december 2008

Av Psykologen - 15 december 2008 19:37


Nej men! Det ser preciiiiis ut som din syster på TV! vrålar Moder Svea i extas från vardagsrummet.


Vem var på TV?


Kitty Jutbring. Jovars.. nog såg min syster ut sådär alltid. För 20 år sedan. Numera färgar hon håret brunt, jobbar extra som personlig tränare på SATS, hanterar sin syster som en liten vante och delar ut en verbal käftsmäll till den som opponerar sig. Ok.. det gjorde hon för 20 år sedan också. Vissa saker förändras ej.


Av Psykologen - 15 december 2008 19:04

På dejtingsatjen Parship  döljer man bilder i ett försök att lura av användaren sin ytlighet. Ha! Den gubben går inte! Det lägger bara om fokus till nästa statussymbol på listan, vilket förstås blir yrke. En lustig funktion på sidan är att man också döljer användarnamn och själv får namnge den man är intresserad av. Why? Ingen som vet. Eftersom informationen om medlemmarna är ytterst begränsad blir det sällan roligare än "killen med håret" eller "läkarstudenten" eller "långskånken" om det inte är så att man faktiskt känner igen medlemmen vilket inte är helt otänkbart då man varit med förr. Frågan är vad som är värre att tänka på; att de finns överallt eller att jag finns överallt. Äh! Vem bryr sig! I'm out and proud! Kom ut ur datarummet!


Hur som helst, yrkestitel är självvalt vilket betyder att det går att hitta en och annan spännande befattning i djungeln av industriarbetare, postanställda och ingejörer. Vad sägs om dessa: 


Bilförädlingstekniker (pimp my ride?)

Mätare (vilket larv höhö)

Bygger oljeplattformar (oooo respekt.. eller.. lego?)

Sopgubbe (hygientekniker?)

Byggsmed (stalledräng?)

Aktiverare (onoff?)

Mullvad (kan inte prata om det?)

Samhällshjälpare (Batman?)

Rådgivare (aha! pseudopsykolog!)


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18
19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards