psykologen

Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Psykologen - 22 maj 2009 19:01


C blickar ut över älven från McDonalds uteservering där vi sitter med vår obligatoriska fredags-Happy Meal.


C: Se så fint det är på älven.. det ser ut som glitter på vattnet.

S: Ja verkligen jättevackert. Det är nästan så man blir kär när man tittar på det.


C vill kasta stenar i vattnet och vi går ner till älvstranden. En dryg halvtimme passerar, jag tar foton, filmar lite och skriver sms. C fortsätter att kommentera glittret på vattnet. Efter ett tag ser han fundersam ut. Så säger han:


C: ..jag är kärlös..

S: Själlös?!

C: Nä.. KÄRlös.

S: Jaha.. vad betyder det?

C: Att jag inte har någon att var kär i.

S: Mm, så vackert.

C: Men det är lite sorgligt.

S: Ja.. men det kan också vara skönt. Det kan var jobbigt att vara kär.

C: Jag vet..

S: Sa du "jag vet"?

C: Jaa..

S: Ok.. men det var ett väldigt vackert ord i alla fall, hur kom du på det?

C: Jag tänkte att M och J är billösa..

S: Och du är kärlös?

C: Ja..

S: Mm.. jag ska skriva till A och berätta att du sa det.

C: Varför det?

S: För han tycker också om fina ord.

C: Jaha.. men du säger väl att det var jag som kom på det. Så han inte tror att det var du.

S: Självklart..



Min lille kärlöse poet.. Och som om inte detta var nog så härligt atthöra, i bilen på väg hem:


S: Du är min lille poet. När du lär dig skriva kan du skriva en dikt till mig, som ni gjorde i skolan när ni skrev en berättelse på datorn.

C: Man kan skriva "det var en gång en prinsessa som var kärlös".

S: Jamen visst, då blir det en jättefin saga. Vad skulle hända med prinsessan?

C: Då kan man göra lappar där man ska skriva "hur kan du hjälpa prinsessan så hon kan bli kär?"

S: Och vad skulle du skriva på den lappen?

C: Jag vet inte..

S: Jag skulle skriva att hon kanske kan gå ut och dansa och så kan hon bjuda upp några prinsar. Så kanske hon blir kär i någon av dem. Det var så jag blev kär i A.

C: Sen började ni skriva sms.

S: Ja, han skriver väldigt fina sms.

C: Vad skriver han?

S: Ja.. han kanske skriver att han har tänkt på mig eller att han tycker om mig.. eller att jag har fina händer..


C ler och ser blyg ut, jag parkerar bilen och han kliver ut.

Av Psykologen - 22 maj 2009 14:32

Countdown to Extinction från 1992 är den amerikanska thrash metal-gruppen Megadeths femte och bästsäljande studioalbum.


Dessutom är det den mest träffande beskrivningen av den omedelbara känsla som drabbar mig när jag vaknar på morgonen. På andra sidan månadsskiftet ligger ett landskap i svart. Vad händer där? Vad kommer att hända med mig när jag kliver in i det?  Ska jag mobilisera någon slags krisberedskap? Ska jag varna mina vänner?


Huvva.. jag är rädd..



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards