psykologen

Alla inlägg den 9 maj 2009

Av Psykologen - 9 maj 2009 22:58

Jamen nu jädrar har jag knäckt det rackarns kakreceptet. Sjätte gången gillt, som man brukar säga. Jag följde grannens råd och drog upp ugnen 50 grader samt följde mitt eget råd och öste i lite 1,5 dl extra mjöl. Dock är det ju märkligt hur två plåtar inte kan bli likadana. Den andra blev lite småbränd. Antingen drar sig ugnen och blir lite varmare andra gången eller så hade det något att göra med att jag satt och försökte lära mig de för mig nya ackorden Dm7, G7, E7 och A7/Ciss (sistnämna enklast), klura ut hur tusan det var sticket lät i den låten och vad det egentligen innebär att ha någon i basen. Ursäkta, någoT i basen. Apropå t (d?) blev jag något förvirrad över ackordet "Dmt/G" innan jag kom fram till att det nog var ett tryckfel (eller?!) . 


Annars är jag ganska nöjd över att jag skaffat kursboken på svenska då jag gissar att de flesta läser den på engelska. Något ska jag ha för Berger & Luckmann-plågan då resten av klassen dessutom är på rosa fest. 


Nej jag kan inte posta det här inlägget utan lite feministisk klagolåt också. Jag hittade av en slump (säääkert) en bok i erotisk praktik (snusk) i min bokhylla bredvid min säng (lägligt). Då jag bläddrade lite förstrött (eller hur) och tittade på bilderna tagna genom ett lite skimrande filter med precis lagom dolda könsorgan (tantsnusk) kom jag först förbi en anatomiskt feltryck (med värre konsekvenser än ett Dmt-ackord kan jag lova). Alla mindre vetande män som genom åren förlitat sig på denna bok lever i villfarelsen att klitoris sitter i.. här hade jag ju glatt mig åt ett latinskt begrepp.. ett ögonblick.. vestibulum vaginae (fjuh nära ögat). Inte nog med detta. Vad skådar mitt kritiska öga om inte följande skrattretande tabell:



Allvarligt.. När är boken skriven? På 60-talet? Nä. 1991. Jag behöver egentligen inte tillägga följande citat men gör det ändå: "Kvinnor tycker om mäns kroppar för att de står för vissa saker, t ex beskydd, makt och tröst, inte för att de är sexobjekt." Följande varslar om att boken trots allt passerat 60-talet: "Män sätter större värde på erotisk förfarenhet än på att kvinnor är skickliga i hushållet." Men man kan ju undra när det också anges att "det finns inga bevis för att gentlemän föredrar blondiner". Som tur är kan ju den vetgirige åtminstone få lära sig att "de flesta kvinnor inte uppnår orgasm enbart genom upprepade stötar".


Jösses.. detta är alltså vad jag lade mina peningar på under bokrean i slutet av tonåren.


Tur att det finns moderna varianter.... :


How to be a perfect girlfriend

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards