psykologen

Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Psykologen - 8 oktober 2009 21:37


Flera gånger den här veckan har jag vaknat av att jag drömt att jag förlorar mitt barn. Lämnar honom i en vägkorsning, sätter honom på ett tåg utan att tala om var han ska kliva av, tappar bort honom på en flygplats. Insikten att han är borta väcker naturligtvis en obeskrivlig ångest som skär kroppen rakt itu.


I natt drömde jag för första gången om A, sedan han försvann.


Jag undrar i mitt stilla sinne om de två hör ihop, om det är nu jag börjar acceptera förlusten, eller snarare slutar förneka den, och mitt undermedvetna börjar röra vi det. Om det följer processen är det i så fall en period av ilska jag har att se fram emot. Äh, brydd. Det var skönt i alla fall, att drömma. Jag minns när han sa att han var så ledsen för att han inte kunde minnas sina drömmar eftersom han så gärna ville drömma om mig. Ja, det var mycket han sa*.


Lista fem saker att vara tacksam för en gång i veckan, säger lyckoforskningen enligt dagens miniföreläsning. Skriv mer upplyftande, sa kakan. Jaja. Den här veckan då:


1. Jag är tacksam för att jag INTE har förlorat mitt barn!

2. Jag är tacksam för mina drömmar.

3. Jag är tacksam för att jag kan hitta kulturella symboler som förklarar mina känslor för mig.

4. Jag är tacksam för min förmåga att skapa (eller sublimera min ångest som man också kan säga, katjing).

5. Jag är tacksam för min känslighet och för att den gör mitt liv till en LSD-tripp även om den ibland är en sned-tripp.


Sådär.


Jag måste ändå erkänna att ett visst mått av skadeglädje värmde min onda sida då jag såg grafen som visade hur de som gifter sig i snitt är olyckligare fem år efter bröllopsdagen än de var fem år innan. Muahaha. Ilskefas. * den jädra skithögen

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards