psykologen

Alla inlägg den 24 augusti 2008

Av Psykologen - 24 augusti 2008 23:57

 

Jag får biobiljetter i present och jag springer genast iväg på bio, överlycklig. Äntligen! Alldeles för länge sedan! Jag släpar resolut med mig grannen som menar att hon resolut släpat med sig mig och när vi kommit över den konflikten njuter vi oss igenom årets bästa film. Så underbar! En hyllning till det mesta värt att hyllas på en och samma gång; musiken, livet, kärleken, möjligheten, spontaniteten och inte minst den medelålders kvinnan, vackrare än någonsin. Meryl Streep gör förresten en helt makalös The winner takes it all, jag sitter som hypnotiserad och grannen snyftar högt i stolen bredvid. Ibland får man hålla sig för skratt, som när Pierce Brosnan klämmer i för liv och lust överlevnad. Var det förresten inte närapå min egen mamma som helt plötsligt gjorde ett typiskt min-mamma-men-gu-vad-hon-är-pinsam-nummer mitt i alltihop. Ja närapå. Jag ser den LÄTT igen.


Fröjd och jämmer kommer jag hem och möts av en helt fantastisk doft i min lägenhet och äter rester för andra gången idag och de smakar fortfarande lika gott men det jämriga är att nu är de SLUT. Svälten stundar åter vid gryningen. Hur ska det gå?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards