psykologen

Alla inlägg den 1 augusti 2008

Av Psykologen - 1 augusti 2008 17:34

"Gillar du att klättra i träd insmord i såpa?" frågar Mitsubishi i sin radioreklam. Njae.. inte direkt. Verkar knepigt, tycker jag. Jag gillar inte att klättra i träd över huvud taget. Jag må ha långa armar och ben men är i övrigt stel som få. Jag kan t ex inte stå med raka ben och nudda golvet med fingrarna. Smörja in mig i såpa däremot.. Det kan ju var trevligt. Inte just såpa kanske.. men tvål funkar ju..


Men alltså vad är det här för inlägg??


Ja, men grejen var att när jag satt i min bil kl 06.45 i morse på väg till restaurangen och lyssnade på radioreklamen så kom jag att tänka på det faktum att det nu gått tre år sedan jag bodde i ett hem med badkar. Det var förstås därför jag blev så överväldigad av simturen tidigare i sommar. Åå, tänk att få smörja in sig i såpa i ett badkar, den som finge det igen. Åå, tänk av få bli insmord av någon annan i ett badkar. Jag tror bestämt jag ska gifta mig med en man som har badkar hemma när jag blir stor.


Och vet ni vad! När jag var i Göteborg blev jag bjuden på den mest ljuvliga av efterrätter på den mysigaste av små kvarterskrogar med ett fantastiskt gott dessertvin till som smakade äpple. Själva efterrätten var en av mina favoriter, nämligen crème brûlé (ja, det gäller att hänga med på tangentbordet där). En riktig sådan som de karamelliserade med en liten gasolbrännare. Helt makalös. Jag slog upp den i min dessertbok när jag kom hem och där står det mycket riktigt att man kanske bör investera i en miniblåslampa om man vill få ett bra resultat. Det finns förresten något närmast erotiskt över att äta brylépudding. Det är som att kyssa någon sådär riktigt mjukt. Åå, jag tror bestämt jag ska gifta mig med en man som har en miniblåslampa i köket när jag blir stor.


Sedan ska vi göra brylépudding och kyssas och bada badkar och dricka äppelvin och.. jaja, vad är väl en dag i tvåsamhet..



Eller så kan man ju måla varandra med chokladmousse.. vad vet jag..


Näe, nu får det väl ändå vara nog! Mitt på blanka fredagkvällen klockan nio. Vad ska grannarna tro?! You saucy little bitch..

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards