Direktlänk till inlägg 20 augusti 2008
Jag var förbi på institutionen (åh, nu känner jag mig lika viktig som min pappa, som alltid skulle "förbi på institutionen" när jag var liten) och hämtade mitt schema inför hösten. Första veckan har vi föreläsningar om Marx, Weber och Durkheim. Jag känner att jag blir lite stressad och lite upphetsad samtidigt. Stora namn på stora tänkare (eller stora namn OCH stora tänkare?) har den effekten på mig. Föreläsningen om Marx ska dessutom äga rum i dramastudion. Vadan detta?! Vad är det för spännande som skall ske bakom den där tjocka dörren som ser ut att leda till ett skyddsrum och där vi aldrig tidigare tillåtits tillträde?
Den femte september ska jag låta operera tillbaka mig min syn och jag har oroat mig för det faktum att man sedan inte kan läsa på en vecka, enligt min granne som utsatt sig för samma sak. Men som en födelsedagspresent från ödet så är jag ledig den dagen och flera dagar efter det. Dessutom är onsdagen veckan efter STUDENTSPORTARDAG. Yes! Sjukintyg!
Sedan blir det integrativa teorier med Giddens och Bourdieu samt subjektfilosofi med Foucault. Nu blir jag lite upphetsad igen.
Perhaps you will always be my parallell line forever one step and an infinity away and perhaps no one will ever know me like you After all we are the same but sometimes two people can have an undeniable connection everything in common a...
Jag delar den här videon idag eftersom det här är något jag hade behövt få höra få många år sedan, då när jag var den andra kvinnan och min kärleksaffär med en upptagen man brutalt tog slut, i princip över en natt, och lämnade mig i en avgrund av sor...
Många gånger har jag tänkt att den relationen jag upplevde med mannen från andra sidan bergen var ett missbruk. Att den intensiva närheten blev en drog och att jag därför måste värja mig emot den för alltid. Därför att den annars sipprar upp i mellan...
The real cause of suffering is the reaction of the mind; the reaction is repeated moment after moment, intensifying with each repetition, and developing into craving or aversion. This is what in his first sermon the Buddha called tanha, literally "...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | |||||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 |
17 | |||
18 |
19 | 20 | 21 | 22 |
23 |
24 | |||
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |||
|