Direktlänk till inlägg 24 april 2010
Min granne frågar mig vad det egentligen innebär att vara neurotisk och efter femton minuters obergipligt föreläsande kommer jag fram till att det egentligen nog innebär att man tenderar att oroa sig mycket. Jag känner att jag för närvarande befinner mig nedstigen i en gyttja av teori och nu handlar det verkligen om att hitta de sammanfattande enkla uttrycken som vanliga människor förstår.
Min granne menar att läkare är kända för att vara neurotiska och jag bekräftar att det är en rådande uppfattning. Helt rimlig med tanke på att läkare faktiskt känner till väldigt mycket som kan gå fel som andra är lyckligt omedvetna om. På samma sätt ser jag på min uppgift som psykolog, sa jag till henne under promenadens andra loop kring Tomtebohöjden. Jag har all den här kunskapen för att andra inte ska behöva ha den, så att de kan fokusera på vad som är relevant för dem. Så slipper alla människor springa omkring och oroa sig för personlighetsstörningar och diagnoser och grad av ångest och vad som är normalt beteende i alla upptänkliga situationer. Det räcker om de får veta det de behöver veta om och när det blir problem för dem att inte veta det.
Perhaps you will always be my parallell line forever one step and an infinity away and perhaps no one will ever know me like you After all we are the same but sometimes two people can have an undeniable connection everything in common a...
Jag delar den här videon idag eftersom det här är något jag hade behövt få höra få många år sedan, då när jag var den andra kvinnan och min kärleksaffär med en upptagen man brutalt tog slut, i princip över en natt, och lämnade mig i en avgrund av sor...
Många gånger har jag tänkt att den relationen jag upplevde med mannen från andra sidan bergen var ett missbruk. Att den intensiva närheten blev en drog och att jag därför måste värja mig emot den för alltid. Därför att den annars sipprar upp i mellan...
The real cause of suffering is the reaction of the mind; the reaction is repeated moment after moment, intensifying with each repetition, and developing into craving or aversion. This is what in his first sermon the Buddha called tanha, literally "...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 |
3 | 4 | ||||||
5 | 6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
12 |
13 |
14 | 15 |
16 |
17 | 18 | |||
19 |
20 |
21 |
22 |
23 | 24 | 25 |
|||
26 | 27 |
28 |
29 |
30 | |||||
|