psykologen

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Psykologen - 4 december 2009 14:18

Paradigmens oundvikliga sammandrabbning!


Just i detta nu pågår ett inre krig mellan det omedvetna och kognitiv konceptualicering. Det omedvetna hävdar sin rätt att hålla sitt innehåll dolt till dess att det känner för att iscensätta sin realitet medan den kognitiva teorin galloperar runt det på sin begreppshäst svingandes ett replasso av tvinnade tekniker. Vid åsynen av denna tjutande cowboy vrider sig de skugglika figurerna och skymtar korta ögonblick klara innan de åter smiter undan kamouflerade av sin mångfald.


Dramatik på djup nivå!

Av Psykologen - 4 december 2009 11:21

Kanske är jag ute och cyklar med rimfrost i mitt hår men jag måste ändå fråga mig var den här märkliga auran av altruism hör hemma i hela influensahistorien. Här lägger västerlandet ut miljarder på att vaccinera vita, rika, friska människor så att inte mass-sjukskrivning ska lamslå produktionen, och eventuellt någon utsatt individ sätta livet till, medan mindre lyckligt lottade människor i världen som faktiskt är sjuka och behöver mediciner men bor i länder som inte kan betala för det dör som flugor i takt med att läkemedelsindustrins trinda barm växer.


Detta är vad vi kallar solidaritet?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards