psykologen

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Psykologen - 8 oktober 2010 12:14

Det tar tre veckor för nya nervbanor att skapas, sa läkarstudenten med syftning på fysisk träning och jag undrar om detta även gäller integrationen av annan ny kunskap i hjärnan. Efter tre veckor på danskursen känner jag hur min fötter plöstligt rör sig annorlunda och efter tre veckor hos egenterapeuten slår mig en förståelse av vad hon gör och när jag samtalar med andra sker plötsligt samma sak med mitt eget meningsskapande. Det är som att en bro av förståelse lägger sig över delar av medvetandet och för dem samman. Abstrakt-konkret, internt-externt, nu-då, tanke-känsla. Samtalet dansar också, det rör sig i en flerdimensionell dynamik som plötsligt går att se.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards