Direktlänk till inlägg 28 mars 2010
Erik Jonsson skriver från Umeå Open:
Tematiskt sätt bjöds man som vanligt med på en exposé genom febersjuka förvirrade drömmar, förintelse, ohyggliga beskrivningar av mänskligt förfall, organismers sönderfall och mänsklig förnedring. Dessa vittnesmål kan aldrig bli nog påtagliga och genuina. Det är veritabla skrin av leda, från liv målade grått i grått, från samhällets marginaler, där inte ens ett spirande kreativ musikerliv kan växa utan måste gå under. I Totalt Jävla Mörkers regi är godhet och mänsklig värdighet något löjligt och otänkbart. Det är den allförlåtande kärlekens stympande och undergång som skildras.
Jag som inte kan något om musik kan inte säga något om det men när det gäller Erik Jonssons skrivande hand är det bara att buga sig i vördnad (och det förvånar mig inte att somliga omskrivna hukar sig i skräck). Att läsa Eriks texter, vad de än må handla om, är som att försöka trycka sig igenom en vägg av vegetation mot Edens lustgård och jag är helt enkelt för smutsad för att lyckas ta mig in, öbönhörligt avvisad med en doftranka intrasslad i håret när jag till slut ger upp och moloket och något förnedrad återvänder hem till syndens näste.
Perhaps you will always be my parallell line forever one step and an infinity away and perhaps no one will ever know me like you After all we are the same but sometimes two people can have an undeniable connection everything in common a...
Jag delar den här videon idag eftersom det här är något jag hade behövt få höra få många år sedan, då när jag var den andra kvinnan och min kärleksaffär med en upptagen man brutalt tog slut, i princip över en natt, och lämnade mig i en avgrund av sor...
Många gånger har jag tänkt att den relationen jag upplevde med mannen från andra sidan bergen var ett missbruk. Att den intensiva närheten blev en drog och att jag därför måste värja mig emot den för alltid. Därför att den annars sipprar upp i mellan...
The real cause of suffering is the reaction of the mind; the reaction is repeated moment after moment, intensifying with each repetition, and developing into craving or aversion. This is what in his first sermon the Buddha called tanha, literally "...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 |
4 |
5 | 6 |
7 | |||
8 |
9 | 10 | 11 |
12 | 13 |
14 |
|||
15 |
16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | |||
22 | 23 |
24 | 25 |
26 |
27 | 28 | |||
29 |
30 | 31 |
|||||||
|