Direktlänk till inlägg 9 mars 2010
Det är inte bara utomhus snön ligger tjock på taken. Kandidat C, min praktik-kollega, berättar om utredningen hon sitter med i och de tankar de väcker hos henne och bortglömda minnen rasar över mig som om hon öppnat en lucka i taket. Senast för tre dagar satt jag och berättade om sådant som varit, men detta.. detta hade jag helt lagt undan. Det fanns inte någonstans i min berättelse. Detaljer detaljer detaljer, tusentals snökristaller i ett tjog. Det är sådant jag inte vill minnas, sådant jag inte vill bära med mig. Det är sådant som inte längre är viktigt men samtidigt.. om det kom tillbaka så måste jag veta att gå. Jag vill aldrig leva så igen. Jag vill aldrig leva så igen. Jag vill aldrig leva så igen.
Ibland undrar jag om den rösten går på repeat någonstans långt ner i det omedvetna. Om det är den som gör att jag ibland fryser till när någon talar till mig på ett sätt som bara nästan påminner mig. Om det är den som gör att jag vill ångra mig och dra igen dörren. Resa mig och gå och aldrig vända mig om. Om det är den som gör att jag ibland glömmer att fråga när jag undrar. Om det jag är mest rädd för är att jag inte kommer att märka om det händer igen.
Perhaps you will always be my parallell line forever one step and an infinity away and perhaps no one will ever know me like you After all we are the same but sometimes two people can have an undeniable connection everything in common a...
Jag delar den här videon idag eftersom det här är något jag hade behövt få höra få många år sedan, då när jag var den andra kvinnan och min kärleksaffär med en upptagen man brutalt tog slut, i princip över en natt, och lämnade mig i en avgrund av sor...
Många gånger har jag tänkt att den relationen jag upplevde med mannen från andra sidan bergen var ett missbruk. Att den intensiva närheten blev en drog och att jag därför måste värja mig emot den för alltid. Därför att den annars sipprar upp i mellan...
The real cause of suffering is the reaction of the mind; the reaction is repeated moment after moment, intensifying with each repetition, and developing into craving or aversion. This is what in his first sermon the Buddha called tanha, literally "...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 |
4 |
5 | 6 |
7 | |||
8 |
9 | 10 | 11 |
12 | 13 |
14 |
|||
15 |
16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | |||
22 | 23 |
24 | 25 |
26 |
27 | 28 | |||
29 |
30 | 31 |
|||||||
|