Direktlänk till inlägg 14 januari 2009
Jag har aldrig varit den som tvekat länge med att skicka skrivelser med mina åsikter då något upprör mig speciellt. Detta har resulterat i diverse åthutningar från rektorer, chefer och informationsansvariga. Nå, deras reaktioner har snarare uppmuntrat mig än hämmat mig eftersom de tydligen finner det viktigt att kontakta mig varje gång och varna för att mina brev är offentliga eller kan orsaka besvär, vilket jag tolkar som en oro från deras sida och inte en omtanke om mig.
Enkäter med rutor för fria reflektioner är mycket lämpligt eller direkt livsfarligt att lägga i mina händer beroende på hur man ser det. Jag hade t ex en hel del att säga CSN om reglerna kring studiemedel och arbete och annat att påpeka om barnomsorg. Marknadsundersökningar fyller jag i med måttlig entusiasm men kommenterar gärna enkätens utformning.
När nätdejtingsajten Parship glatt skickade ut en undran om jag ville dela med mig om vad jag tyckte om dem slutade det hela med att jag läxade upp dem angående deras matchningssystem och föreslog att de skulle läsa på sin Bourdieu.
Jag funderar på om jag ska sluta identifiera mig med Skalman och istället anamma Häxan Surtant som alter ego.
Perhaps you will always be my parallell line forever one step and an infinity away and perhaps no one will ever know me like you After all we are the same but sometimes two people can have an undeniable connection everything in common a...
Jag delar den här videon idag eftersom det här är något jag hade behövt få höra få många år sedan, då när jag var den andra kvinnan och min kärleksaffär med en upptagen man brutalt tog slut, i princip över en natt, och lämnade mig i en avgrund av sor...
Många gånger har jag tänkt att den relationen jag upplevde med mannen från andra sidan bergen var ett missbruk. Att den intensiva närheten blev en drog och att jag därför måste värja mig emot den för alltid. Därför att den annars sipprar upp i mellan...
The real cause of suffering is the reaction of the mind; the reaction is repeated moment after moment, intensifying with each repetition, and developing into craving or aversion. This is what in his first sermon the Buddha called tanha, literally "...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |||
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | |||
19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | |||
26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | ||||
|