Direktlänk till inlägg 8 juli 2010
Jag provar. Jag tränar mig att lägga märke till hungern och vad som väcker den. Jag tränar mig att lägga märke till växlingarna mellan girighet och medkänsla, aversion och tolerans, egoism och omtanke. Jag tränar mig att se hur de bjuder upp varandra till dans, hur de ömsom följer, ömsom för. Hur smärtan sväller som en skugga som slår ut då den förstnämnde tar över, hur den rinner undan som ett skingrat moln för vinden då den andre når ifatt. Inget har förändrats under solen men allt är annorlunda.
Det är så svårt att tänka ut och in och upp och ned och jag klarar nästan inte av det. Ett bråkdels ögonblick tycker jag mig förstå innan det invanda välter tanken över ända igen. Om vi har förstått vad vi lärt oss så märks det i hur vi relaterar till andra, säger han (författaren), och kanske är det den verkliga övningen, varje möte med en annan.
Perhaps you will always be my parallell line forever one step and an infinity away and perhaps no one will ever know me like you After all we are the same but sometimes two people can have an undeniable connection everything in common a...
Jag delar den här videon idag eftersom det här är något jag hade behövt få höra få många år sedan, då när jag var den andra kvinnan och min kärleksaffär med en upptagen man brutalt tog slut, i princip över en natt, och lämnade mig i en avgrund av sor...
Många gånger har jag tänkt att den relationen jag upplevde med mannen från andra sidan bergen var ett missbruk. Att den intensiva närheten blev en drog och att jag därför måste värja mig emot den för alltid. Därför att den annars sipprar upp i mellan...
The real cause of suffering is the reaction of the mind; the reaction is repeated moment after moment, intensifying with each repetition, and developing into craving or aversion. This is what in his first sermon the Buddha called tanha, literally "...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | ||||||
5 |
6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | |||
12 | 13 |
14 | 15 | 16 |
17 |
18 |
|||
19 | 20 |
21 |
22 | 23 |
24 | 25 |
|||
26 | 27 | 28 |
29 |
30 |
31 |
||||
|