psykologen

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Psykologen - 18 februari 2009 17:11

 

"Jag kan inte ge dig tillräckligt tillbaka", säger han men jag protesterar. Ingen har någonsin gett mig så mycket som han ger mig av det som verkligen är viktigt. Ingen har någonsin bekymrat sig så. Bekräftat, försäkrat, uppmärksammat och så uppriktigt beklagat. Kanske lär vi oss att ge på olika sätt, något som så ofta orsakar konflikter, men nu är det han ger precis det jag behöver så jag är nöjd och glad.


"Det är inte något som sker hos var och en av oss, det sker mellan oss", säger jag." Jag vet inte varför det vi skapat tillsammans bleknar men det är något det behöver som det inte får just nu." Det matas i båda ändar och det svälter i båda ändar. Det är något som vi inte ger det.


Vad för något? Vad är det som saknas? Kunde jag inte svara på det förut när det gällde någon annan? Jag känner hur jag ligger svaret i hasorna, så nära att det bara precis viker undan bakom nästa krök i labyrinten innan jag hinner se vad det är. Jag springer efter, eggad av jakten. Jag ska ta dig, din rackare, jag ska förstå det här.

Av Psykologen - 18 februari 2009 09:03


Mina tankar är en labyrint. Ge dig in i dem och du hittar aldrig ut igen.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards