Direktlänk till inlägg 26 september 2008
Här kommer min egen brasklapp och därmed har jag i nuet tagit ställning.
Kränkt är och förblir den som upplever sig kränkt men den som utfört handlingen kan inte hållas ansvarig längre än vad samhällets normer föreskriver. Så i ett läge där båda partnerna skyller varandra och båda vill ha rätt måste också gällande normer avgöra vem som står för den största kränkningen. Det förändrar inte det faktum att den andres känsla är lika stark och dennes smärta lika djup. När ingen överenskommelse gjorts eller t o m när en överenskommelse gjorts men inte längre gäller, då finns de tysta överenskommelse som sker mellan människor att falla tillbaka på. Finns inte heller de, eller går de inte att applicera, eller är vi inte överrens om vad de består i, då finns skrivna lagar och förordningar. Ingen av detta förändrar hur den enskilde känt då händelsen ägt rum, men det avgör i slutänden ansvarsbördan.
Perhaps you will always be my parallell line forever one step and an infinity away and perhaps no one will ever know me like you After all we are the same but sometimes two people can have an undeniable connection everything in common a...
Jag delar den här videon idag eftersom det här är något jag hade behövt få höra få många år sedan, då när jag var den andra kvinnan och min kärleksaffär med en upptagen man brutalt tog slut, i princip över en natt, och lämnade mig i en avgrund av sor...
Många gånger har jag tänkt att den relationen jag upplevde med mannen från andra sidan bergen var ett missbruk. Att den intensiva närheten blev en drog och att jag därför måste värja mig emot den för alltid. Därför att den annars sipprar upp i mellan...
The real cause of suffering is the reaction of the mind; the reaction is repeated moment after moment, intensifying with each repetition, and developing into craving or aversion. This is what in his first sermon the Buddha called tanha, literally "...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
8 |
9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |||
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |||
29 | 30 |
||||||||
|