Direktlänk till inlägg 25 september 2008
Då alla missförstår, ta makten över ditt eget uttryck.
En tanke som jag fött och kämpat för att införliva efter år av kamp med den som försökte tämja mig och göra mig till något annat. Något lugnare, något fogligt och förnöjt. Där har jag stått med mig själv likt ett djur som brutit sig ur fångenskap och med misstänksamma blickar följt människor på håll. Vänt mig undan då de närmat sig. Låtit dem klappa mig men aldrig lägga handen på mitt huvud. Alla kommer de med andra handen dold. Vad har de där?
Några sätter sig ibland på marken och ser vänliga ut, inte alltid lika andra. Den stora starka är lätt att se och värja sig emot, men den lilla lömska kan vara svår. De ser ut att bara vilja sitta där, inte vilja röra mig och jag är nöjd med det. Så en dag så kommer de med något, en blygsam gåva och jag tar den. Inte förrän jag är på väg därifrån märker jag remmarna som styr mig, som drar mitt huvud i en annan riktning och bettet som sitter i min mun och plötsligt hindrar mig att tala. Hur gick det till, så omärkligt? Vem är det som sitter på min rygg?
Hur tar jag tillbaka makten?
Vad är sant?
Perhaps you will always be my parallell line forever one step and an infinity away and perhaps no one will ever know me like you After all we are the same but sometimes two people can have an undeniable connection everything in common a...
Jag delar den här videon idag eftersom det här är något jag hade behövt få höra få många år sedan, då när jag var den andra kvinnan och min kärleksaffär med en upptagen man brutalt tog slut, i princip över en natt, och lämnade mig i en avgrund av sor...
Många gånger har jag tänkt att den relationen jag upplevde med mannen från andra sidan bergen var ett missbruk. Att den intensiva närheten blev en drog och att jag därför måste värja mig emot den för alltid. Därför att den annars sipprar upp i mellan...
The real cause of suffering is the reaction of the mind; the reaction is repeated moment after moment, intensifying with each repetition, and developing into craving or aversion. This is what in his first sermon the Buddha called tanha, literally "...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |||
8 |
9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |||
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |||
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |||
29 | 30 |
||||||||
|