psykologen

Direktlänk till inlägg 5 september 2008

Ord är meningslösa utan handling

Av Psykologen - 5 september 2008 22:20

 

Först gjorde jag kräm sedan gjorde jag sylt och båda projekten gick utmärkt. Jag börjar nästan känna mig lite som en husmor trots allt med syltburkarna uppradade på diskbänken. Grannen kommer förbi, vi äter glass med het svartvinbärssylt och dricker vin. Smaken påminner mig om min pappa som ofta bjöd på glass med sylt och hjortron och likör. Grannen pratar om den NYA grannen som snart ska flytta in. En ensamstående man. Hon pratar om att våra sovrum ligger vägg i vägg men påpekar att här är det ju inte alls lyhört, annars hade du hört saker minsann hehe. Grannarnas sovrum ligger längst bort från min köksvägg. Men diskbänken är ju visserligen vägg i vägg påpekar jag och kikar mot mina syltburkar. Grannen rodnar.


På DVD-spelaren sjunger Sarah MacLachlan sina sorgsna låtar. Sång efter sång om destruktiv kärlek. Strof efter annan med välkända ord. Jag får svårt att koncentrera mig på vad grannen säger. Vinet gör det svårare. Dagen gör det svårare. Veckan och hela månaden gör det svårare. På min kylskåpsdörr sitter ett vykort med texten ”Kärlek och respekt. Ska det va så jävla svårt?” Nej, säger vännerna. Det ska inte det, om det är det så är det FEL. Vad ska jag tro? Jag har aldrig upplevt något annat. Jag har aldrig upplevt något RÄTT.



Ord efter ord efter ord efter ord efter


So tired of the straight line, and everywhere you turn
There's vultures and thieves at your back
The storm keeps on twisting, you keep on building the lies
That you make up for all that you lack
It don't make no difference, escaping one last time
It's easier to believe
In this sweet madness, oh this glorious sadness
That brings me to my knees


Det fortsätter för alltid.


I've been up all night drinking
To drown my sorrow down
Nothing seems to help me since you went away
I'm so tired of this town
Where every tongue is wagging
When every back is turned
Their telling secrets that should never be revealed
There's nothing to be gained from this
But disaster..
Here's a good one..
Did you hear about my friend
He's embarrassed to be seen now
because we all know his sins


Och utanför ditt sovrumsfönster sitter andra änglar på rad. Utanför ditt sovrumsfönster sitter även jag.

 
 
Ingen bild

Ralf

7 september 2008 07:38

sylt o kräm! nu är inte köttsoppan långt borta:)

 
Ingen bild

Psykologen

7 september 2008 10:38

Oh my god, Ralf! Ligger du ännu och lurar i faggorna med dina småsexistiska kommentarer redo? ;)

 
Ingen bild

Ralf

7 september 2008 11:21

så du säger, vilka påhopp. japp inne o kollar då o då, du skriver ju så klokt:)

 
Ingen bild

Psykologen

7 september 2008 11:39

Japp.. personliga påhopp, det är min grej. Jag hoppar på folk.

*bedrövad suck*

 
Ingen bild

Ralf

7 september 2008 12:13

bedrövad suck???

 
Ingen bild

Psykologen

7 september 2008 15:32

Ja alltså, det är väl inte så kul för andra om jag hoppar på dem. Och det som inte är kul för dem är inte kul för mig. Hängerumelr?

 
Ingen bild

Ralf

7 september 2008 22:35

jadå ja e me, fast bedrövad behöver du inte vara:)

 
Ingen bild

Grannen

11 september 2008 22:07

Hmm... jag som faktiskt gjort köttsoppa i dag... dmn.. Nu känner jag mig tråkig.

 
Ingen bild

Ralf

13 september 2008 17:22

Grannen: känn dig inte tråkig, känn dig speciell, vi är inte många som behärskar den ädla konsten nåmera:)

 
Ingen bild

Psykologen

14 september 2008 12:35

Oo, granne, Ralf likes you. Han skulle bara veta hur det EGENTLIGEN ligger till med matlagningen där hemma. ;)

 
Ingen bild

grannen

14 september 2008 18:05

Vad menar du, vill jag ha husmanskost får jag göra den själv. Men jag är inte desperat efter den så ofta och då duger det med det som M gör ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Psykologen - Måndag 6 maj 18:48

Perhaps you will always be my parallell line  forever one step and an infinity away and perhaps no one will ever know me like you After all we are the same but sometimes two people can have an undeniable connection everything in common  a...

Av Psykologen - Tisdag 2 jan 21:38


Jag längtar till landet som icke är,ty allting som är, är ja
g trött att begära.Månen berättar mig i silverne runorom lan
det som icke är.Landet, där all vår önskan bli underbart uppfylld, landet, där alla våra kedjor falla,landet, där vi svalka v
år ...

Av Psykologen - 19 december 2023 20:27

Jag delar den här videon idag eftersom det här är något jag hade behövt få höra få många år sedan, då när jag var den andra kvinnan och min kärleksaffär med en upptagen man brutalt tog slut, i princip över en natt, och lämnade mig i en avgrund av sor...

Av Psykologen - 22 oktober 2023 00:17

Många gånger har jag tänkt att den relationen jag upplevde med mannen från andra sidan bergen var ett missbruk. Att den intensiva närheten blev en drog och att jag därför måste värja mig emot den för alltid. Därför att den annars sipprar upp i mellan...

Av Psykologen - 24 september 2023 19:09

The real cause of suffering is the reaction of the mind; the reaction is repeated moment after moment, intensifying with each repetition, and developing into craving or aversion. This is what in his first sermon the Buddha called tanha, literally "...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards