psykologen

Direktlänk till inlägg 8 april 2015

20 + 0

Av Psykologen - 8 april 2015 19:59

Jag fyller halva tiden idag.

Jag har slutat tänka att det nog är över nu, för det verkar inte funka så. En dag är bra och så kommer en annan med samma kräkreflexer, den svällande bollen i magen som trycker undan allt som ska finnas där, den lilla råttan som gnager kring magmunnen. Otåligheten och utmattningen, dansande runt ett enrisesnår.


Det hör ju till, som svärfarn sa.


Kroppen bjuder på små nyheter ibland. Små konstiga fenomen som troligen inte ska vara så. Någon kortslutning mitt bland alla hormoner.


Folk kan se min mage nu och folk vet om vad som sker. Jag har fått byta ut min garderob. Packa ner det jag haft i 2 år och ta fram sådant jag inte haft på 15. Klänningen jag hade på avslutningen i 2an i gymnasiet t ex. Den funkar nu. Barnsliga korta klänningar med midja under bysten jag ändå inte passat i eftersom jag inte haft någon byst och min midja sitter där den ska. Nu har jag ingen midja och plötsligt har jag byst så visst, ibland är det bra att inte slänga. Leggings som inte alls är gjorda för 0-gradigt aprilväder. Jag känner att jag nog klär mig lite ungt för min ålder, men fuck it. En vän säger att jag har en fin gravid-mage och jag tänker att det väl synd att det ska värderas. Vad hade hon sagt om den var ful?


Får man inte ge en komplimang eller??!


*suck*


Det är mer att hon gillar romantiska Jane Austen-klänningar och tydligen ser jag ut som att jag har det.


Jag gillar mina stora bröst (typ en hel A-kupa i stället för en halv!)(kanske 1,5!). Tyvärr är deras känsel inte riktigt som förut så de är roligare att titta på än att använda till sex. De är runda vilket håll jag än lutar mig åt. Som duvor som häckar, som det heter. Det var nog också 15 år sedan senast.


Jag funderar flyktigt på att göra en gipsavgjutning av min fina gravidmage och mina runda bröst. Kanske ställa i bokhyllan sen. Titta på mig själv i all evighet. Rita en liten råtta högst upp på kullen för ett mer konstnärligt uttryck. Lidandet i köttet i lyckan. Subjektets berättelse. Mer sånt till världen.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Psykologen - Tisdag 2 jan 21:38


Jag längtar till landet som icke är,ty allting som är, är ja
g trött att begära.Månen berättar mig i silverne runorom lan
det som icke är.Landet, där all vår önskan bli underbart uppfylld, landet, där alla våra kedjor falla,landet, där vi svalka v
år ...

Av Psykologen - 19 december 2023 20:27

Jag delar den här videon idag eftersom det här är något jag hade behövt få höra få många år sedan, då när jag var den andra kvinnan och min kärleksaffär med en upptagen man brutalt tog slut, i princip över en natt, och lämnade mig i en avgrund av sor...

Av Psykologen - 18 juni 2016 21:43

Jag pausar här.   Därför att just den här virtuella platsen just nu spelat ut sin roll. För att den givna titeln inte längre går att använda. Jag har ett yrke som inte går att skriva om, inte så gränslöst som såhär.   Här tystnar psykolog...

Av Psykologen - 18 juni 2016 21:17

Fantasierna är fortfarande kvar. Fantasierna om att möta honom igen. Det är precis det de handlar om, varken mer eller mindre. En oändlig rad av möten. På affären, i parken, på en exotisk ort dit vi båda åkt samtidigt, i en stad i Europa vi båda besö...

Av Psykologen - 20 januari 2016 22:20

Jag plockade fram en gammal säkerhetskopia som jag gjort av en tidigare PC som krashat för flera år sedan. Jag letade efter en video som givits mig, i ett anfall av nostalgisk längtan triggat av min halvtomma dubbelsäng när mannen som älskar mig jobb...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards