psykologen

Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Psykologen - 30 mars 2012 19:35

Ibland känns det som att världen bara är alldeles för stor. Så mycket lättare det skulle vara om världens ände låg runt hörnet. Då skulle det inte vara så förtvivlat långt att gå. Då skulle jag kunna krama om min bästa vän på morgonen, vila i min trädgård på lunchen, vinka till familjen där jag föddes på vägen hem från jobbet, nära den familj jag skapat när dagen går mot kväll och sova hos min älskade på natten. Då skulle ingen av oss vara tvungen att slita sig isär för att räcka till. Och vi skulle få ha vår ensamhet i fred, som en liten påse extra luft när det blir svårt att andas. Den skulle finnas mellan oss som en sömsmån av rörelsefrihet och inte som ett vakuum av rädsla för förlust eller som stora tomma slätter där våra barn hotas springa vilse. Om bara världen varit lite mindre hade kanske våra armar varit nog för att hålla om alla dem vi älskar, utan att ge upp omtanken oss själva.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards