psykologen

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Psykologen - 8 augusti 2011 21:59

Jag står på randen till ett lugnt och stilla fält,

ett annat land, en annan värld, utan berg och dalar,

och jag märker att jag tvekar.

Det är inte rättvist

men det är sant.


Vågar du satsa på kärleken igen tror du, sa en vän. Först blev jag förnärmad av klyschan och sedan förvånad eftersom jag inte tycker att gör något annat. Satsar och förlorar.


Men jag svarade honom -


Kärleken kan vara en vacker dröm som tar all din kraft i din önskan att göra den verklig.

Eller den kan vara överväldigande passion som sveper bort dig som en flodvåg som krossar allt i sin väg.

Jag har haft båda.

Det jag önskar nu är en lugn och stilla kärlek. En kärlek att vila i.


Ändå tvekar jag inför det vidsträckta fältets vaggande tystnad. Tänk om allt jag kommer att göra här är att drömma om vatten med minnet av brusande strömmar i mina öron. Tänk om jag flyttar in i mitt vackra hus och längtar bort. Tänk om all min kärlek flöt vidare då jag kravlade mig upp. Och tänk om... tänk om jag inte är välkommen här.


Och all min tvekan håller mig fast, precis just här där det mjukt susar i säven och jag vågar inte sträcka ut min hand igen.  


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards