psykologen

Alla inlägg den 26 september 2009

Av Psykologen - 26 september 2009 15:21

När jag var 7 eller 8 år gick jag med min bästa kompis Anna i VPKs demonstrationståg genom stan. Jag ropade attjag ville ha sex, ville ha sex, ville ha sex timmars arbetsdag och sjöng Internationalen utan att ha en aning om vad det handlade om. Det var roligt att gå i tåg och ropa något i alla fall. Sedan dess har det inte blivit något tåg fram tills idag. Nu är det min 6-åring som glatt hugger tag i flaggan längst fram i tåget och går viftande genom stan med magen full av LO-popcorn. Förundrat har han upptäckt att popcornen var gratis och hämtat mer tre gånger. Han har sett sin dagisfröken i lila naglar och kortkort läderkjol och konstaterat att ingen av de övriga lättklädda damerna var damer.


Om det var någon som undrade så blev det ingen VPK-are av mig men jag minns att min kompis pappa hade väldigt krulligt hår.


 

Koll på värderingarna


Dessvärre visar det sig att min son också fått koll på viss skadegörande verksamhet på senare tid. Vi har härmed äntrat eran av frigörelse. Dags för ett nytt set av sanning och konsenvens-regler.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards