psykologen

Alla inlägg den 15 september 2009

Av Psykologen - 15 september 2009 19:38

Avbokningar. Förr var det sjukanmälningar, nu är det avbokningar. Jag som fixat bästa tiden, massor av dagar över för rapportskrivning. Nu sitter jag i måndagsbåten med större delen av mina kollegor.


Håhå jaja en annan da.

Av Psykologen - 15 september 2009 16:36

En människa med användarnamn gosigkille (43) passerar mitt medvetande under Internetloopandet och jag ertappar mig själv med att tänka


nä men lägg av vid 43 är man väl ändå ingen kille då är man väl en man


gosigman låter visserligen lite.. ja.. det är lite som rosaorange.. och JA DET ÄR KLART att jag också har kognitiva scheman som styr hur jag tänker kring kön. (Får man börja meningen med liten bokstav om eftersom användarnamn skrivs med liten bokstav?) Hur gammal kan en kille vara? Hur ung kan en man vara? Unge man, plocka ned gurkan från väggen omedelbart!


Relationsaspekten komplicerar det hela ytterligare.


Själv kallade jag min senaste vad-nu-han-ska-definieras-som-i-relationsväg för man medan hans fästmö kallade honom pojke, vilket jag faktiskt reflekterade över vid vårt samtal. Fast det var visserligen på engelska men ändå. Och den meningen innehöll en massa distraherande brus inser jag men sånt är livet.


Jag tycker ordet kille låter lite larvigt. Pojkvän också. Man låter å andra sidan pompöst och kristet. Tjej är mer neutralt än kille men hur gammal får man vara för att kalla sig/bli kallad tjej utan reaktioner då? Kvinna låter nästan yppigt och ganska moderligt (mamma påminner om saft och kanelbullar) men INGEN säger väl "det här är min kvinna?". Fru låter som någon i huckle eller någon som är bunden vid spisen eller instängd bakom en dörr (men där är det nog min sociologiska bildning som spökar). Själv säger jag nog partner i teorin och sambo i praktiken. Är boenden krångligt så blir det lite svårt. Jag har ju bosatt mig med mina partners i ett väldigt huj tidigare. Den senaste blev svårdefinierad pga av sina svårigheter med monogami och uppriktighet obekommet kön och ålder men om han inte haft den utmaningen vad hade han varit då? Vad kallar vi någon man date-ar på svenska? Han jag träffade förra våren? Fast träffar kan man ju göra bara en gång och då är det ju bara ett möte vi snackar om. 


Ok nu räcker det.


Nä men om man talar om sin karl så låter som att man hänger med en bikerkille med tatueringar och breda överarmar men hur kommer det sig att kille plötsligt kvalificerar i kombination med biker även om vederbörande är 55 år gammal? Vad blir han sen, en bikersenior? En gängboss?


Ok NU räcker det.



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards