psykologen

Alla inlägg den 11 september 2009

Av Psykologen - 11 september 2009 23:48


Ane Brun.


Mmmmmmmarabou.


Sov gott, gott folk.

Av Psykologen - 11 september 2009 19:20

Hon är magisk, verkligen, och berättelsen är så nära att huden svider och jag får svindel men jag vill inte läsa om några kvinnor som överlever.

Av Psykologen - 11 september 2009 18:52

Jag satt alltså där framför den andra människan och försökte tänka på att lyssna, förstå, tolka, anteckna och komma ihåg vad som skulle hända härnäst samtidigt och återfann mig stundtals i en känsla av att inte riktigt vara närvarande, som någon uttryckte det. En kognitiv överbelastning, sa någon annan. Det är en märklig känsla av att se sig själv utifrån men ändå inte för man sitter ju bevisligen fast inuti sin kropp. I efterhand känner jag igen den och det slår mig att det påminner om att vara på date.


Ja, det är en liknande upplevelse av att du pratar och jag pratar och vi sitter tydligen här och pratar med varandra men det jag säger sker på (autopiloten slår på, sa någon) automatik och jag vet egentligen inte vad jag säger för jag bara svarar och jaha, här sitter vi ja, men VEM ÄR det där? Att fastna mitt emellan. Där det ännu inte finns en relation.


Det är lite som när man lyssnar på någon som pratar samtidigt som man vet att man måste gå. Jag undrar hur det ser ut från andra sidan och önskar att kameran satt i klientens ögon.


Ännu har vi inte läst om överföring och jag tänker att det kommer att bli oerhört intressant.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards