psykologen

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Psykologen - 27 augusti 2009 19:51

Långtidspraktikant N's kontaktperson L från kommunen råkar av en händelse komma förbi personalrummet under min rast. Vi har träffats någon gång per halvår under alla år jag varit ansvarig på restaurangen. 


L: Nej men! Jag hade inte känt igen dig om inte N sa att det var du! Du är så olik dig!

S: Jaha..jaa.. hur då då?

L: Jamen förut var du så mager.


Hon gör en gest med handen över ansiktet som att jag haft insjunkna kinder (!).


L: Det kanske var stressen.

S: Jo, jag var ju lite smalare. Ja, det är möjligt.

L: Och så hade du glasögon.

S: Ja.

L: Men så skönt att du fick göra något annat. Tänk jag hade inte sett att det var du. Du är så förändrad.

S: Jaa.. så det är en positiv förändring menar du i alla fall?

L: Ja! Mycket! Du ser frisk ut!


Senare berättar jag det hela för T och han funderar tillbaka på hur jag såg ut när jag börjadepå programmet för två år sedan.


T: Ja du har blivit muskulösare.

S: Muskulösare?!

T: Inte för att jag har tittat på din kropp så mycket.

S: Ah nä.....


Sedan blir jag tvungen att beskriva T:s kroppstyp tillbaka för att det ska vara jämt. Eller nåt.


Muskulösare?! Hm.. knappast. Det måste vara mer kött på benen i kombination med en annan klädstil. Men herre gud ändå. Var jag SÅ anskrämlig förr i tiden? Jag vägde fem kilo mindre, hann aldrig äta ikapp. Visst mådde jag sämre, jag gjorde ju inget annat än jobbade. Men att det syntes så mycket. Saker ting har nog blivit ganska så mycket bättre trots allt. Det är lätt att glömma från det egna perspektivet


Medan jag skriver det här inlägget ringer någon med ett jobberbjudande.


Ödestro...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Skapa flashcards