psykologen

Alla inlägg den 29 juli 2009

Av Psykologen - 29 juli 2009 20:52


Lite knapert är det faktiskt så här fem dagar efter att löneutbetalningen borde skett men ännu inte verkställts. Speciellt då juni är en månad utan ersättning för alla studenter som inte lönearbetar i maj månad. Då företaget tagits över av den mer centraliserade organisationen har det strulats fram och tillbaka i två månaders tid gällande min identitet. Vad står det egentligen på hennes avtal? Vad har hon egentligen för lön?! Vem är hon överhuvud taget, hon finns ju inte ens nämnd på personallistan!


Mm.. till slut blir i alla fall lönelistan godkänd av den tillförordnade restaurangchefen och allt ska vara i sin ordning. Förutom att lönen inte betalas ut.


Aj då! Något blev visst fel. Ja men en extra löneutbetalning måste godkännas av ansvarig konsult så att så snart hon Ok:at det hela så ska vi fixa det på en gång.


Lönen betalas inte ut.


Men oj! Ansvarig handläggare på huvudkontoret "råkade kasta hennes papper eftersom de låg i högen med det felaktiga löneunderlaget". Hoppsan, kan hon skicka ett nytt kontobevis eller? Ja, annars mailade jag det redan för två månader sedan så det finns ju i elektronisk form men visst jag mailar igen.


Lönen betalas inte ut.


Ja du vet.. det är ju det där med att hon är inlagd som "tjänsteman" men jobbar på timmar just nu. Det finns ingen sådan löneutbetalningsform i datasystemet, vi måste söka en lösning. Vi hoppas kunna betala ut pengarna senast i morgon torsdag.


Ok. Det är inte som att jag svälter. Jag kunde låna av släkten och lösa ut mina sista fondermed förlust för att betala hyran. Man gör det som krävs ju. Jodå, jag förstår det här med byråkrati och avindividualisering och jag är sympatisk av mig så jag blir inte upprörd i onödan.


Men ändå.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards