psykologen

Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Psykologen - 15 juli 2009 01:19

 

Ja och så var det ju det där med upptagna män. Speciellt från utlandet. På tillfälligt arbetsbesök.


Lördag kväll.

Krogen.


Man nummer 1:


M1: You know, I want to be honest. I have a girlfriend for seven years.

S: Mhm..

M1: Yes but my girlfriend understands me, she knows what I need.

S: Really..

M1: You know, I have been alone for five weeks.

S: I see.. And where is she now?

M1: She is at some festival. She can do what she wants.

S: And would you tell her?

M1: Well no, it would only hurt her.

S: Mhm..


Man nummer 2:


M1: You know, he is married.

M2: Yes.

S: You don't have a ring..

M1: Well, he takes it off when he goes out.

S: Really..


(senare)


M2: So.. do you want to spend the night with me?

S: No, I'm gonna go home.


(10 minuter senare)


M1: So.. do you want to spend the night with me?

S: Eh..

M1: Yes I know, M2 asked you too. It's ok. You can choose which one you want to be with.

S: (!) No.. I'm gonna go home.


Tänk så jobbigt det måste vara att vara ensam i fem veckor. Även om det är svårt att leva sig in det för en som var singel i tre och ett halvt år innan det bar till senast. Men visst.


Dock börjar jag vid det här laget se mig om över ryggen om jag går omkring med någons slags etikett som säger att jag är tillgänglig för upptagna män för mr M2 räknar den fjärde i raden som erbjudit möjligheten. Har jag ramlat ner i något slags fack nu eller? Have I fallen into some kind of fuck? som de säger åver där.



Man nummer 1:


M1: You know, after seven years it gets kind of boring, you want to try something new.

S: Mhm..

M1: When the job is finished and I go back I will ask her to marry me.

S: REALLY?!

M1: Yes I really love her and we know each other so well.

S: ..but..

M1: It will all be different then.

S: WHY?!

M1: Because I never made such a promise before.


Glasklar logik.

Vi ser ju hur bra det går för mr M2.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Skapa flashcards