psykologen

Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Psykologen - 11 juli 2009 18:18

Du finns i det sätt jag talar och hur jag för mig när jag går.

Du finns i det jag ser i spegeln och det jag väljer att visa för världen.

Du finns i mina händer då jag rör vid någon annan och i min hud när jag låter någon annan röra mig.


Du finns i smaken av socker på min tunga, du finns i doften av rent vatten.

Du finns i det skrivna ordet, i talet och i sången.

Du finns i musiken när den når mig och du finns där den lämnar mig.

Du finns i tystnaden mellan orden där vi vilat.


Du finns i årstiderna när de växlar; där snö driver över marken och där vatten sköljer den ren.

Du finns i skogen, i bergen, på ängen. Du finns i botten av havet och på dess böljande yta.

Du finns i solens ljus då den färglägger jorden och i månens då den tar nyanserna tillbaka.


Du finns överallt och hela tiden eftersom vi gjorde hela världen till vår.


Även om du lämnat mig så finns du kvar omkring mig, utanför mig och inuti mig. Du måste inte vara här för att vara hos mig. Du lever genom mig utan att finnas vid min sida. Därför kan jag inte ta avsked. Därför behöver jag inte ta avsked. Jag har aldrig förlorat dig eftersom du inte försvann. Jag får behålla dig eftersom du finns kvar.


***


You are in the way I speak and how I carry myself when I walk.

You are in what I see in the mirror and what I choose to show to the world.

You are in my hands when I touch someone else and in my skin when I let someone else touch me.


You are in the taste of sugar on my tongue, you are in the scent of clear water.

You are in the written word, in speech and in song.

You are in music when it reaches me and you are where it leaves me.

You are in the silence between the words where we would rest.


You are in the seasons when they change; where snow covers the ground and where water rinses it clean.

You are in the woods, the mountains, on the meadow. You are in the bottom of the ocean and on its rolling surface.

You are in the sunlight when it colours the earth and in the moonlight when it takes the shades back.


You are everywhere and all the time because we made the whole world into ours.


Even if you have left me you are still around me, outside me and inside me. You must not be present to be with me. You live through me, without being at my side. Therefore I cannot say goodbye. Therefore I need not say goodbye. I never lost you because you did not disappear. I may keep you because you are still here.




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards