psykologen

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Psykologen - 9 juni 2009 22:23

No but now the asphalt is blooming, as we say in Swedish. Jag fick plötsligt för mig att jag trots allt ska skaffa ett träningskort. Skäl?


1. Jag är löjligt trött.

2. Jag får jämt ont i ryggen.

3. Min kropp är rätt fräsch och den får gärna fortsätta vara det om tio år.

4. Jag har inget att göra och ingen lust att göra något.

5. Förhoppningsvis har så många studenter åkt sin väg att man får vara någorlunda ifred på stället.

6. De har ett erbjudande som innebär att man får träna gratis hela sommaren. Det bör återkomma vilket betyder att juni är den bästa tiden på året att köpa IKSU-kort.


Jag känner fortfarande ett motstånd i mig men jag tänkte eventuellt ignorera det.

Av Psykologen - 9 juni 2009 13:02


Eftersom jag inte har något annat för mig för tillfället tog jag en förmiddagslur. Jag drömde att jag tillhörde en hemlig liga, en radikal aktionsgrupp. Likt i en Bond-film skulle vi stjäla några mystiska vita patroner och sätta in dem i en maskin. Två skurkar försökte sabotera det hela eller skulle kanske sno maskinen. De hann i tid men jag lyckades lura dem att delta i själva igångsättandet först. Sedan kunde de få göra vad de ville, sa jag. Maskinens funktion var att spela en ton som skulle få alla människors hjärtan att renas från hat och fyllas med kärlek. Det här visste inte skurkarna och när de hörde tonen mjuknade förstås deras drag och de förundrades.


Lite lustigt var att det hela höll på att utvecklas till mördar-drömmen men för första gången gick det väl.


Analys: Observera att den här gruppen utgav sig för att vara vänsterradikala vilket bör innebära att skurkarna var kapitalister. Sedemera var det naturligtvis inte svårt att övertyga dem om deras egen vinning eftersom de ju också är individualister och även intresserade av att spela ut varandra då de är uppfödda med konkurrenstänk.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Skapa flashcards