psykologen

Alla inlägg den 30 april 2009

Av Psykologen - 30 april 2009 23:56

 

Om jag var tyst nog, skulle jag kunna smyga till dig då? Skulle jag kunna sitta vid din säng och smeka din sovande kind utan att du vaknade? Om jag lade mina läppar mot din panna en kort sekund och du varseblev beröringen i dina drömmar, skulle du veta att det var jag som kysste dig? Skulle du höra mitt hjärta slå i mörkret och inte vända dig från mig mot ett annat hjärtas slag? Skulle du känna skillnaden, skulle du veta vem som var jag?




Hush

If I was quiet enough, could I sneak up on you then? Could I sit at your bedside and touch your sleeping cheek without waking you up? If I put my lips against your forehead only for a few seconds and you perceived the touch within your dreams, would you know that it was I who kissed you? Would you hear my heart beating in the dark and not turn from me towards another heartbeat? Would you know the difference, would you know which one was mine?

Av Psykologen - 30 april 2009 23:05

 

I landet mellan bergen bor en tomhet. Det är tystnaden som ekar mellan träden.


Landet mellan bergen är ett normlöst land. Ett laglöst land. Ett ingenmansland. Där lever de som syndat och vägrat förlåtelse. Där lever de som vänt makten ryggen. Där bor några som förpassats mot sin vilja, utkastade för att sona sina brott. Några har irrat dit av misstag, förvånade över vart stegen lett dem.


I landet mellan bergen upplevs njutningar av aldrig skådat slag, lustar som bara den normlöse kan förstå. Där pågår fester för länge, där sover man när man önskar och mäter inte tiden. Där bjuder man på andras mat och lämnar dörren öppen då man går. Det är ett galet land, det är världen upp och ned. Där firar man känslan och skrattar åt förnuftet. Där ställer ingen några frågor och ingen söker efter rätta svar. Där rättar man moralen efter livet och vägrar låta livet ge efter för moralen.


Så säger myterna om landet mellan bergen. En plats i anarki.


Det underligaste med landet mellan bergen är dock att ingen talar där. Vänliga ansikten hälsar med ett leende, välkomnande främlingar bekräftar med en nick, men inte ett ord lämnar deras läppar. Det är förbannelsen som vilar över landet mellan bergen. Det är det pris dess invånare betalar för sin frihet.


Ett liv i evig tystnad. Det är tystnaden som ekar mellan träden.


Av Psykologen - 30 april 2009 22:05


Allvarligt! Strunta i Valborg, lyssna på min musik och vänta på den spännande fortsättningen på min saga.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards