psykologen

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Psykologen - 21 mars 2009 08:43


Det är tenta på måndag så mördardrömmen har förstås hälsat på. Den här gången ett gäng ungdomar i en blå skåpbil med en vit k-pist. Jag ser dem skjuta någon i en Volvo och tappa sitt vapen på vägen. Jag får för mig att jag ska fota dem med mobilen. Sedan jagar de mig över vägar och fält. Telefonen fungerar inte, som vanligt. Jag försöker springa och gömma mig men de ser mig, som vanligt. Jag försöker ta mig in i ett tomt hus genom ett nätfönster på lagom höjd men blir hängande halvvägs. Min kropp vill inte lyda mig och jag tänker "jag orkar inte mer". De andra bryter sig in genom ytterdörren och jag kommer inte att kunna komma undan, som vanligt. För första gången är det en kvinna som håller i pistolen.

Av Psykologen - 21 mars 2009 07:26


Jag minns inte senaste gången jag vaknade spontant kl 7.15 på en lördagsmorgon. "Vad skönt", tänkte jag, "att det är så tidigt" och sedan plågsamt medveten om tystnaden; "Kan en fysiker förklara hur tomhet kan var så tungt?"


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards