psykologen

Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Psykologen - 5 februari 2009 14:50



Idleness is the parent of psychology.

Av Psykologen - 5 februari 2009 08:47

 

Vi möttes i mörker, bakom slutna ögon där känslan sjunker in i kroppens allra djupaste rum. Vi möttes i natten där gränser suddas ut och hemligheter inte syns, där vad som uttrycks inte kräver skärpa. Vi möttes i ett ögonblick av makalös slump, utan förväntan, överraskade av att den andre plötsligt fanns där det borde varit tomt.


Jag återfinner mig undrande i ljuset, där inga minnen finns, och vill skjuta det ifrån mig i förnekande. Vad händer när kontrasterna får skuggor och det mjuka får kanter och form? Vad blir vi när dagen lämnar oss avklädda och inga drömska slöjor längre smeker våra drag? Tänk om vi inte känner igen varandra.


Tidigare har jag ängslats inför mörkret.

Nu är det ljuset som jag räds.


Jag vill ta solen i min hand och gömma den tills Du håller mig stadigt i den andra så att jag vet att du inte försvinner när jag låter den gå upp.


Wir begegneten uns in der Dunkelheit und auf einmal habe ich Angst vor dem Licht. Ich will die Sonne in einer Hand verstecken bis du mich sicher an der anderen hältst, so lange bis ich weiß das du nicht verschwindest wenn ich sie wieder aufgehen lasse.

Av Psykologen - 5 februari 2009 08:00


Morgonradio i bilen:

-Så du skulle vilja ha en värld utan klockor och tid där man bara vaknar och kliver upp när kroppen vill det?

-Ja, tänk vad skönt det skulle vara.


C: Men.. mamma..

S: Ja?

C: Om han tog bort tiden då skulle han ju inte kunna röra sig..

S: Ja du, det har du rätt i. Det har han nog inte tänkt på.


Barn är alltså de som skulle ha svårt att förstå abstrakta begrepp?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards