psykologen

Alla inlägg den 4 februari 2009

Av Psykologen - 4 februari 2009 15:37


Rollsug är tendensen att mer eller mindre ofrivilligt dras in i en roll som gruppen behöver fylla utifrån förväntade eller uppfattade egenskaper. Jag är ärligt talat rent ut förbannat less på den roll som släpat efter mig som ett jävla bihang i närmare 20 år. Nu får det ta mig fan vara nog.


I morgon tänker jag slita den här etiketten från min panna och lägga upp den på bordet till högstbjudande. Det får bära eller brista. Jag vill inte ha den mer och jag orkar inte bära runt på den genom hela den här processen. Det räcker med resten.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards