psykologen

Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Psykologen - 27 januari 2009 18:02

Knäpp.

Schluhuffs.


Det där var ljudet av mig som just trillade ur en centrifug. Den otroligt obehagliga känslan av hur kroppen går upp i varv och tankarna snurrar som trumman i tvättmaskinen, först långsamt och sedan fortare och fortare tills alla känslor verkar tryckas ut genom sidorna och sipprar iväg till något okänt avloppsrör som ingen kan se utan bara hör slurpande bakom det vinande whe-whe-whe-whe-whe-et. Efter ett tag övergår vibrerandet till ett surrande där man tror att maskinen ska sprängas eller lyfta från marken och flyga iväg som ett rymdskepp. Precis då varvar den ner igen och stannar slutligen i ett lättat gungande tills dess dörren låses upp.


Knäpp.

Schluhuffs.


Där trillade jag ut. Fjuh. Vilken åktur. Är det ok om jag bara lufttorkar ett tag på ett streck..? Jag känner mig lite skrynklig just nu.


Av Psykologen - 27 januari 2009 10:22


Vaknade klockan sju av en tystnad jag fruktar. Somnade om. Vaknade strax före åtta av att alarmet inte ringt än. Tänkte att jag inte ville kliva upp och ställde om tiden till tio för att ge mig själv sovmorgon. Det är en ynnest att få kunna göra det. Ett studietidens privilegium. Vaknade halv tio av att klockan inte var tio med en välbekant känsla av panik för att jag inte klev upp då jag bestämt mig för det första gången, för att jag inte gjort det jag kunnat göra de där första timmarna och för att det inte finns något att hålla fast i i den där tystnaden.


Det är som jag skrev till honom; att den där tystnaden är det jag räds mest i livet. Sluta inte, jag behöver dina ord, sa han och uttryckte därmed samma känsla på ett annat sätt, så som han så ofta gör. Jag skulle heller aldrig lämna honom där men jag är rädd för att jag ska vända mig om en dag och stå ensam kvar.


I den där tystnaden går världen vidare utan mig. I den tystnaden händer fruktansvärda saker. I den tystnaden går människor vilse och tappar bort varandra. Den tystnaden är den ensammaste platsen som finns.


Jag behöver också dina ord, i tystnaden, i väntan.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards