psykologen

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Psykologen - 15 januari 2009 16:05


Ja, nu breder krisen ut sig på allvar i länet, skriver lokaltidningen. Nu viker 30-årskrisen tydligen ut sig på allvar i S, skriver internbladet. Det som ges ut för att informera resten av kroppen om vad som händer på huvudkontoret. En rad märkliga företeelser har uppmärksammats:


- Utländska medborgare antastas på krogen. Djärvt!

- Den gamla frisören som klippte Meryl Streep-frisyren för tio år sedan får återbesök och spara ut håret-planen sätts i verket.

- Ett grönt plagg inhandlas. Detta har inte heller inträffat på närmare tio år och i hela klädinsamlingen står bara ett dylikt att finna.

- Ett gult plagg inhandlas också. Vad är det som sker? Ungdomliga modiga färgval månne? Dessutom anpassade för att kunna användas med strumpbyxor; ett plagg som inte sett dagens ljus sedan barndomen!

- Ett par spetstrosor slinker med i påsen. Nej nu är måttet rågat! Vem i all friden är tänkt ska få se dem? Vem var det som tidigare sa: "Jag använder inte spets, det är obekvämt"?


Förnuftet förhandlar om krispaket, men det ryktas att känslan planerar en kupp. Det ligger revolution i luften. Stämningen är hätsk. Lås in era barn och er alkohol.


(Celler rusar i panik, låser in sina kolbaser och aminosyror som darrar bakom membranet)


Av Psykologen - 15 januari 2009 11:50




Woe to the thinker who is not the gardener

but only the soil of the plants that grow in

him.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Skapa flashcards