psykologen

Alla inlägg den 12 januari 2009

Av Psykologen - 12 januari 2009 17:22


Så jag sitter och filar på slutklämmen i min intervjurapport (som inte alls är klar bara för det men ibland hoppar man lite) medan hungern river min buk och inser plötsligt att det jag skriver låter misstänkt lik ett politiskt debattinlägg. Mina rapporter tenderar att glida iväg åt det hållet, ju hungrigare jag blir.


"Skulle det betyda att en trygg individ är mindre benägen att handla än en otrygg individ? Detta påstående vill jag i så fall ifrågasätta. Snarare skulle jag vilja hävda att denna studie stöder Berglinds tanke om att individen är mer benägen att handla ju säkrare hon känner sig. En tanke som rimmar illa med en nedrustning av välfärdsstaten."


Hoppsan hejsan.. har Berglind verkligen uttryck sig så? Är detta jag som gladeligen övergeneraliserar mina resultat i enlighet med mina politiska preferenser? En tanke som rimmar illa med en ”vetenskaplig” rapport. Nåja, det var ju det där.


Kanske fackpampen skulle bli glad i alla fall, även om inte min handledare blir det.


Av Psykologen - 12 januari 2009 14:17


Apropå könsroller och det:

I en annorlunda värld.



Från ebeth. Tack!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards