psykologen

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Psykologen - 8 januari 2009 18:45



You have your way. I have my way. As for

the right way, the correct way, and the only

way, it does not exist.

Av Psykologen - 8 januari 2009 17:20


Allt är meningen, sa prästen.


Meningen är allt, sa psykologen.


Men ingen är allt, sa politikern.


En mening är allt, sa lingvisten.


Allt en mening är, bekräftade Yoda.


Men är en allting? undrade filosofen.













Av Psykologen - 8 januari 2009 13:02


Det visar sig att jag tydligen missförstått uppgiften till gårdagens seminarium. Jag hade uppfattat att vi skulle presentera de teman som så att säga utgör vårt resultat. Dvs huvudrubrikerna på våra färdigställda data. Några andra hävdar att det bara var de teman som vi skulle analysera för att hitta resultat som skulle presenteras. Jag har känsla av att jag har överambitiösa medsystrar och bröder i så fall. Well well..


Nu när jag däckade på förmiddagen efter att ha lämnat min som på skolan okristligt tidigt, blivit strandad i vinterkylan med BILJXXXXN som inte startade, legat och gossat på det varma motorblocket trevandes efter kabeln till startmotorn, blivit handpålagd av en ovanligt glad och hjälpsam R som undervisat mig i motorummets anatomi och med en tång klämt åt kabelstiftet så att det inte ska lossna igen, DÅ blev meningen för lång. Men sedan drömde jag och då kom jag på ett till tema! Wohoo! I lööööv maj sliping brejn. Det fantastiska med intellektuellt arbete är att man gör det även då man sover.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Skapa flashcards