psykologen

Alla inlägg den 14 september 2008

Av Psykologen - 14 september 2008 14:18

Jag städar, plockar undan och ordnar till. På vardagsrumsbordet ser jag att C klottrat i en tidning. Bredvid listan över Svenskt Kulturarvs medlemsmuseer har han skrivit LILI, stort och prydligt. Jag lägger undan tidningen med ett leende, stolt över att min son bläddrar i katalogen över svenska kulturnöjen 2008-2009.


Kulturella kapitalistsvin är vi allihopa, allihopa, allihopa.



Museum för barn, i anpassat format

Av Psykologen - 14 september 2008 12:26



Den här bilden kände jag var för svår för det förra inlägget men jag vill ändå lägga upp den så den får ett eget inlägg. Bilden heter "The good and the evil" och är skapad av en användare som kallar sig GrandeOmbre på en fantastisk sida som heter deviantART. Det är där jag hämtar många av mina bilder.

Av Psykologen - 14 september 2008 12:19

 

Ja det verkar vara den lingvistiska triadens årstid här hos psykologstudenten.


Ibland (läs oftast) är saker och ting betydligt mer invecklade än man först tror. Under varje lager av medvetande finns ett annat. Under varje skikt av sanning finns en annan sanning. Mellan de skyldiga studsar upplevelsen fram och tillbaka och ingen del av historien är mindre verklig än den andra. Ingen objektivitet existerar. Den kloke är klok ur sin uttalade synvinkel och vansinnig sedd från den andra sidan. Att stå i mitten är att vara fångad i en omöjlig logik. Båda har rätt, båda har fel. Det är ett krig som inte går att vinna där motståndarna slår varandra till döds och alla är offer.


Så vem ska man tro på och vem kan man lita på? Jag tror inte att det handlar om att välja sida. För varje dag som går blir jag alltmer övertygad om att det inte finns några sidor, det är bara en optiskt villa som vi skapar för att bringa ordning i världens kaos. Jag behöver inte välja.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Skapa flashcards