psykologen

Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Psykologen - 14 augusti 2008 18:08

När jag började på mitt jobb den 4 november 1998 gick jag på introduktionsmöte tillsammans med fyra andra nyanställda. En av dem var A. Hm.. A(3), om man nu ska hålla isär de A:n jag brukar skriva om. Vi jobbade i samma team i något år, han blev befordrad till arbetsledare strax före mig vartefter jag blåste om honom och fem år senare blev hans chef på min egen restaurang. Vår ambition var inte av samma slag, helt enkelt. En fascinerande man, A3, påtagligt intelligent och mörk på flera nivåer. Nästan helt utan skolning är han självlärd och har hämtat det han vet om världen ur de tusentals böcker han läst. Mången är de dagar då vi stått i köket och diskuterat livets frågor mellan hamburgebröd och skuren sallad.


Ibland när man gick in för att byta av A3 kunde man hitta ett kryptiskt (och mörkt) meddelande nedklottrat på sidan av en kartong. Ibland när man satte sig vid datorn kunde man hitta en kryptisk (och mörk) dikt bland filerna på datorn eller lämnad på skrivbordet.


Andra dagar roade sig A3 med att klippa ut produkttexten Big Tasty från en kartong och tejpa den över sin namnskylt.


Här följer en liten text av A3 som han just lagt ut på Facebook:


Fear?
No, i´ll paint a river, swallow a bird and kiss the dragons before i die.
women may love and mother you, create and shape you but smile when the dices are thrown.
Sing me no mourning songs o hungry ones, just let me dwell on thoughts of mine own.
Close, leave me, i´m behind my time

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Skapa flashcards