psykologen

Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Psykologen - 4 augusti 2008 18:53

Om ni inte klickat på länkarna i inlägget nedan rekommenderar jag varmt att ni gör det. Ni kommer via vissa av dem att få lära er de mest oförutsedda ting som t ex vad skutta betyder på Urban och vilket egenskap som kopplas ihop med genialitet. Andra är bara simpla reklamtrick, men det är vi ju alla vana vid.

Av Psykologen - 4 augusti 2008 13:17

 

Beks idé om energiutvinnande spinningutrustning är väl inte helt tokig tänker jag, om man ställer ett IKSU på Greenzone med ett helt eget energiomsättningssystem. Frågan är hur snabbt den lilla dammen skulle sugas ur eller slammas igen av ludd från det dubbla badkalsongmodet som just nu hotar bassängerna på Skara Sommarland.


I ett års tid har jag nu undvikit grupptrycket som manar till IKSU-medlemskap. IKSU, studenternas förlovade land, Norrlands träningspalats eller Landet Upp-och-Ner om man så vill. En plats som respresenterar raka motsatsen till den senaste tidens miljö och klimatdebatt. Dit vallfärdar folket för att springa, hoppa, skutta, kasta saker och lyfta saker. Sådant som man absolut inte kan göra någon annanstans.


Jamen, det är ju roligare om man står inklämd med ett fyrtiotal andra människor som gör samma sak samtidigt.


I byggnaden uppstår sådan kondens och värme att man installerat enorma energislukande fläktsystem för att vädra ut värmen och in syret så att de springande, hoppande, skuttande, kastande människorna kan andas in luften utanför byggnaden. Där har man tagit in hundratals kubik med sand och hällt på golvet så att folket får hoppa, skutta och kasta saker i sandlåda. Förstås har man ju också fyllt upp diverse håligheter med vatten, kraftigt spetsat med klor för att förhindra extrem bakterietillväxt från alla de skuttande, hoppande, plaskande kroppar som hellre simmar för att det är skonsammare. Eftersom vattnet dels ska hållas så rent som möjligt men samtidigt är för smutsigt för att man ska vilja ha det på kroppen måste folket sköljas av innan och efter bad, vilket de övriga skuttande, hoppande individerna också måste eftersom de badar i sina egna kroppsvätskor efter någon timmes aktivitet tillsammans med andra som göra samma sak samtidigt. Därför finns där förstås ett obestämt antal duschar som omsätter hisnande mängder rent dricksvatten varje dag och spolar ner det i avloppet. Det nu stillastående, avkylda och något frusna fd hoppande, skuttande folket vill gärna värma upp kroppen igen och för deras skull finns därför små specialinredda rum med extremt hög värme där man kan koppla av några minuter innan man återigen sköljer av framtvingade kroppsvätskor från huden och sedan skyndar sig att klä på sig och åka hem till soffan och källsortera sin energidryck som återställer den balans man just berövat sin kropp genom att hoppa och skutta och kasta saker samtidigt som andra i samma lokal.


Jag går inte dit i politisk protest? Nej då, det är inte alls därför. Jag är bara otroligt lat. Men ibland kan de vara kul att kasta saker på andra. Stillasittande. Själv. Hemifrån.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Skapa flashcards