psykologen

Alla inlägg den 29 juli 2008

Av Psykologen - 29 juli 2008 17:19

"Love is nothing but the urgent and blessed appeal for another person to be beautiful, abundant, great, intense, unforgettable; nothing but the surging commitment for him to amount to something."


Detta läste jag på min uteplats ur A Poet's Guide to Life av min sommars stora upptäcks-poet. Sedan somnade jag visst i solstolen och vaknade en timme senare, sådär luddig i huvudet som man blir av att somna på eftermiddagen.


Ett gott dagsverke är avklarat idag inklusive gräsklippning, rabattröjning, plantering av Ts två små paprikaplantor som jag bland andra sitter blomvakt åt i sommar. Jag tänkte att de skulle få komma på grönbete ett tag. Hans hibiskus har vid fyra tillfällen glatt mig med makalösa gula blommor, stora som tefat. De blommar ett dygn sedan ramlar de av. Nästa uppgift blir att packa någon kartong med kläder i A-Ks studentrum som ska öppnas åt flyttfirman i morgon. Nästa vecka är jag anförtrodd att vattna rosor och mata sköldpadda åt diverse folk som inte är hemma. Jag får fri tillgång till ett antal jordgubbsland i gengäld. Sedan hägrar en provomgång av den beryktade chokladmoussen i mitt kylskåp. Ärenden i studentkvarteren och sommarbestyr i villaidyllen. I gränslandet mellan dem finns jag, 24 dagar från vuxenålder, fortfarande bara i startgroparna av mitt andra liv.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Skapa flashcards