psykologen

Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Psykologen - 26 juli 2008 19:41

 

Man ska inte fiska efter större fiskar än man kan dra upp, inte sant? Det må vara så men ibland är utmaningen för lockande att stå emot. Med grandiosa föreställningar och klappande hjärta ger jag mig ut på havet, på jakt efter haj. Tanken på att fånga den smäckra, livsfarliga fisken förtrollar mig. Jag beger mig till de vatten där jag vet att den lurar och jag lägger mitt bete. Jag spejar över horisonten med svettiga handflator och vinden som rufsar mitt hår, ivrig och full av förväntan. Men när hajfenan skär vattenytan alltför nära min båt blir jag rädd och duckar bakom relingen. Den skrämmer vettet ur mig med sina blixtsnabba rörelser och fruktade gap, fullt av vassa tänder. Ändå kan jag inte vända båten och åka hem igen. Jag kikar över relingen med skräckblandad förtjusning och ser hajen simma runt, dyka, försvinna ut sikte och återkomma. Är den borta för länge kastar jag ut mer agn och stirrar som hypnotiserad på den blanka ytans skimrande färger, längtar efter att spegelbilden ska brytas och att hajen ska kasta sig efter mig. Närmare, så att jag kan se rakt i dess rovdjursöga och möta dess knivskarpa intellekt. En del av mig vill att den ska sluka mig, dra mig med ner i havet, för jag kommer inte att hoppa.


Det är en lek på liv och död.




Hear me. I will not be quiet.

Av Psykologen - 26 juli 2008 17:06

Jag frestas att lägga ut en bild på den utomordentligt coola brännblåsa jag stoltserar med på min högra handlov, men låter bli för er framtida matlusts skull. Den är i alla fall stor som en en-krona, en halv cm tjock och formad som Afrika. Ett halvt ögonblicks felbedömning gjorde att jag lade handen på grillhällen som mäter ca 180 grader celsius. Jag lyckades åtminstone med mitt mål, som var att undvika det 220 grader varma grill-locket ovanför handen. Alltid något att glädjas åt.


Min hand ser ut som att den har en trampdyna... Jag visar den för alla som vill se och alla gör stora ögon och säger "Ooooo...". Det gäller ju att göra det bästa av situationen liksom, ta vara på möjligheten att imponera.


I alla fall såååå.. hörde jag den här låten på bilradion i morse på väg till jobbet. Han är som skön, he tyck ja. Speciellt när basen står på +4dB. På youtube gnäller man över att hans texter är för enkla, men vem har sagt att det måste vara komplicerat då? Jag skruvar upp stereon jag.


Måste ta mig i kragen. SHIT, jag blir galen.

(Williteverstop? YO, I dont know)


Om vi gifter oss, vem ska byta efternamn?  säger Mange Schmidt, rätt i tiden. Min granne tog sin frus efternamn, inte alls märkligt då hon heter Norrsken och han hette Eriksson. Mitt namn är sådär halvtråkigt. Min morfar hette Liljenstam och min farfar hette Ljung (min pappas farbror var dramatenskådespelaren Oscar Ljung)(skryt) men på grund av att båda mina kvinnliga ättlingar ägnade sig åt föräktenskapligt rajtantajtan i buskarna på släktpicknicken respektive i designstudiernas Paris, drog skam över sina respektive familjer och mina föräldrar adopterades bort föll lotten på det halvtråkiga namnet. Nåväl, kanske inte för sent att någon gång få dra ihop ett klatschigt dubbelnamn.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Skapa flashcards