psykologen

Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Avsnitt 2 - användarnamn

Av Psykologen - 30 juni 2008 13:53

Slutligen, för den här månaden, apropå förra inlägget, kommer en annan smakbit från det förflutna. Sheba var tidigare mitt användarnamn. Inte ett dugg mer fantasifullt än att min första egna katt hette så, döpt i sin tur efter kattmaten med samma namn.


Från den 3 december 2006: Sheba


Sheba betyder antingen ungflicka eller grått hår på arabiska. Detta fick jag veta igår. Jag kunde inte fått en bättre förklaring om jag så hittat på den själv. Det är precis sådan jag känner mig. Som en ung flicka med grått hår. Ung i själen, gammal i hjärtat. Det är positivt, för vad kan vara mer underbart än ungdom och erfarenhet tillsammans? Jag hoppas jag kan fortsätta vara ungdomlig och bli klokare för varje dag. Jag hoppas att jag alltid kommer att vara "klok för min ålder" som flera människor sagt till mig att de tycker att jag är. Det är en fantastisk komplimang som gör mig oerhört glad. Jag hoppas jag kan leva upp till just det. Jag hoppas att just den egenskapen kommer att vara den jag bygga mitt liv på, för att göra skillnad för andra.

De som ger den typen av kommentarer som innehåller ord som "klok", "vältalig", "intressant" eller "intryck" är ofta över 40 år själva. Jag frågade en av dem hur det kommer sig. Han svarade att "de som är under 40 avundas dig fortfarande din ungdom, vi som är över 40 unnar dig den". Det var vackert sagt och jag hoppas det är sant. I så fall ser jag fram emot kommande åldrar då man alltmer vinner förmågan att se världen bortom sig själv och glädjas åt den utan att kräva den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Psykologen - Tisdag 2 jan 21:38


Jag längtar till landet som icke är,ty allting som är, är ja
g trött att begära.Månen berättar mig i silverne runorom lan
det som icke är.Landet, där all vår önskan bli underbart uppfylld, landet, där alla våra kedjor falla,landet, där vi svalka v
år ...

Av Psykologen - 19 december 2023 20:27

Jag delar den här videon idag eftersom det här är något jag hade behövt få höra få många år sedan, då när jag var den andra kvinnan och min kärleksaffär med en upptagen man brutalt tog slut, i princip över en natt, och lämnade mig i en avgrund av sor...

Av Psykologen - 18 juni 2016 21:43

Jag pausar här.   Därför att just den här virtuella platsen just nu spelat ut sin roll. För att den givna titeln inte längre går att använda. Jag har ett yrke som inte går att skriva om, inte så gränslöst som såhär.   Här tystnar psykolog...

Av Psykologen - 20 januari 2016 22:20

Jag plockade fram en gammal säkerhetskopia som jag gjort av en tidigare PC som krashat för flera år sedan. Jag letade efter en video som givits mig, i ett anfall av nostalgisk längtan triggat av min halvtomma dubbelsäng när mannen som älskar mig jobb...

Av Psykologen - 12 juli 2015 11:06

Vi pratade här om dagen om förlossningsdepression. Det bara kom upp sådär naturligt som liknande ämnen gör bland psykologer. Skämt åsido, det var nog mer för att vi sett ett avsnitt av Barnmorskorna i East End och en kvinna drabbats av amningspsykos ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Skapa flashcards