psykologen

Alla inlägg den 23 april 2008

Av Psykologen - 23 april 2008 23:08

Det är alltid smickrande då man finner att någon refererat till ens blogg i sin egen och det gör mig varm och glad inuti. Jag blogg-googlade min egen blogg i ett försök att komma åt min sida på min omöjliga dator (säääääkert, dra den om rödluvan också, höhö) och hittade utdrag av mig själv hos en blogg-kollega i de virtuella omgivningarna. Intressant var att vederbörande tipsade sina läsare om att läsa "hans" blogg. Betyder detta att jag nu borde ta klivet från högtravande språk till maskulint språk?? Eller.. skriver jag i queer-toner månne? Hur annars kan mina kommentarer om avklädda män, män i uniform, intellektuella män etc hänga ihop med att jag hänvisas till som man? Nåväl, om jag nu rent hypotetiskt fick födas som något annat än kvinna så skulle jag välja att komma till världen som homosexuell man (analysera den du) så jag tar det som en komplimang.


För att reda ut det hela en gång för alla serveras här ett litet smakprov på min ytliga identitet: Jag är kvinna, 29 år gammal, lång, smal, blond. Enligt min (avundsjuka) granne ser jag otroligt snygg ut i jeans när jag står upp och det är väl i princip den enda kommentaren om mitt utseende jag kan komma ihåg.  Det närmaste mitt ex någonsin kom till att ge mig en komplimang var "du ser ju som trevlig ut när vi ska gå ut". Min mamma tycker att jag ser ut som Carolina Klüft och kvittrar förtjust att varje gång Carolina kliver in i TV-rutan så säger hon minsann till sin man att NU kommer hennes yngsta dotter på TV, hihi. Så.. där har ni det. Skalman som  friidrottare.. av honkön, det är jag. 

Av Psykologen - 23 april 2008 23:00

Ett virus springer runt och skräpar i min dator. Jag gjorde misstaget att ladda ner något elände som orsakade det här. Nu fungerar inte mina webbläsare. Det kommer ständigt upp pop-up förster trots blockerare. Vissa sidor går inte att öppna. Den här sidan kunde jag inte öppna på två dygn. Om något god datasamarit läser detta, GE MIG TIPS! Min blogg är på spel!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards