psykologen

Alla inlägg den 11 april 2008

Av Psykologen - 11 april 2008 16:35

De första tre dagarna i förskoleklassen är till ända. Jag har överlevt, barnen har överlevt. Mina tester har halvt om halvt överlevt. Säga vad man vill om Piaget men enkla genomförbara test det kunde han utforma. Här är några saker jag reflekterat över de här dagarna:


Barn har koll på om mjölken är ekologisk.

Grönsakerna i bespisningen är fortfarande blandade i fantasirika röror trots att de flesta föräldrar vet att barn föredrar att äta sin mat segregerad.

Barn kan intellektualisera och debattera kring könsroller på ett sätt som överträffar större delen av den vuxna befolkningen.

Vygotskianer har tagit över grundskolan.

Det är omöjligt att titta, lyssna och skriva löpande protokoll samtidigt.

Täckbyxor är underskattat.

Barn är inte överdrivet fascinerade av djur som hoppar förbi i skogen.

Cyklar från Ica Maxi går inte att lita på.

Jag vill aldrig bli förskollärare.

Med fri vilja kommer ett ansvar så stort att många inte kan hantera det.

Storebror är en av livets allra tyngsta roller.

Pappor är synligare i förskolan än mammor.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Omröstning

Hur hittade du den här bloggen första gången? (Vill du kommentera omröstningen eller definiera 'annat sätt', gå in på 'omröstningar' i kategorilistan nedan.)
 Du gav mig adressen när du var full.
 Du gav mig adressen när jag frågade efter den.
 Jag fick adressen när jag frågat femtielva gånger.
 Du tvingade på mig adressen och jag tog tveksamt emot den.
 Någon jag känner gav mig adressen och tyckte jag skulle kolla upp den.
 Jag kom hit via en länk på någon annans blogg.
 Jag gjorde en sökning på en sökmotor och ett resultat ledde hit.
 Du skrev en kommentar i min blogg med länk i din signatur.
 Jag kom hit av en slump, minns inte hur.
 Du är min hjälte, jag sökte upp dig!
 Jag sökte en psykolog, men vad är det här?!
 Annat sätt.

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Translation

Google Analytics

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards